7/11/09

kisah di sekolah aku...

Assalammualaikum, hari nie saya ada satu kisah yang nak dikongsikan bersama pembaca.

Tadi kat sekolah waktu bahasa inggeris(BI), aku dan geng ada pertandingan masak. Nak dijadikan satu citer, ada la sorang hamba Allah nie yg over aktif sikit, entah ape mimpi hamba Allah yang sekor nie, masa orang lain tengah terang cara memasak kat depan, die ngan selamber rock nyer pegi keluar. Cikgu BI tu suruh masuk.tapi,die buat dek aje. AKIBATnyer, kumpulan memasak aku tak dapat rasa masakan team lain. pasal berapi satu badan, jadi la satu "perhimpunan haram kelas" sebagai tanda protes. Apa lagi, hamba Allah tadi pun kena la gas penyakit kepala ngan gas lidah berbisa. PERGH! Hamba Allah yang kuat ngejek orang nie pun mula nak berair mata. kelakar gila masa tu. kawan aku yang sekor nie pulak lagi dahsyat, die pegi ambik bawang letak depan mata die sendiri bagi berair sebagai tanda mengejek. Pastu,hamba Allah yang nangis betol nie tadi duduk sorang2 kat belakang kelas. ada la sorang nie pegi pujuk (bukan aku).Bila habis kelas, dia pegi surau tanpa geng (sekolah aku habis kelas memang pegi sembahyang Zohor secara berjemaah).Kena pulak die yang kena baca doa. dia baca dah la dengan microphone yang rosak, sambil nangis plak tu.Tak tau la nangis pasal diejek atau pasal insaf dengan perbuatan buruk die selama ini.Lepas turun dari surau die terus berambus. dalam hati aku punyer la lawaks.

-TAMAT-

p/s: Kalau anda adalah kawan saya yang nangis tu, saya ada satu ucapan. PADAN MUKA!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan